برای صحبت کردن در کلاس نیاز به دستگاهی دارید که میکروفون داشته باشد. (مانند میکروفون لپ تاپ یا موبایل) ولی نیازی به وبکم وجود ندارد چون دانشجو اجازه استفاده از آن را ندارد و مختص استاد می باشد.
برای داشتن ورودی و خروجی بهتر صدا و جلوگیری از مزاحمت برای اطرافیان پیشنهاد می شود از هندزفری موبایل یا گوشی های هدست استفاده کنید.
محتواهای مربوط به کلاس های مجازی در کتابخانه مجازی سامانه سیباد هر دانشجو قرار داده می شود.
طبق مصوبه شورای دانشگاه زمان کلاس های مجازی حداقل 50 دقیقه و حداکثر 120 دقیقه البته باتوجه به زمان کلاس می باشد.
از طریق بارگذاری در کتابخانه مجازی سامانه سیباد یا به اشتراک گذاری در داخل محیط کلاس مجازی.
بله. بنابر تشخیص استاد هریک از دانشجویان می توانند در نقش ارائه کننده قرار بگیرند و فایل های تصویری و صوتی خود را با دیگر اعضای حاضر در کلاس به اشتراک بگذارند.
با هر دستگاهی که قابلیت اتصال به اینترنت و نصب مرورگر داشته باشد می توانید از سامانه استفاده کنید و نیاز به سخت افزار خاصی نیست. ولی برای استفاده راحت تر و داشتن تسلط بیشتر در محیط کلاس پیشنهاد می شود از دستگاه هایی با صفحه نمایش بزرگتر مانند تبلت یا لپ تاپ استفاده کنید.
حضور و غیاب به صورت سیستمی در ابتدا، میانه و انتهای کلاس توسط استاد انجام می شود.
این موارد را قبل ورود بررسی کنید :
1) از مرورگرهای بروز استفاده کنید ( گوگل کروم، فایرفاکس )
2) فیلتر شکن خود را خاموش کنید
3) ابتدا مطمئن شوید کاربر شما در سامانه فعال شده است، برای این منظور در صفحه نخست سامانه سیباد روز گزینه "عضویت در سامانه" کلیک کنید
4) زبان سیستم و یا گوشی خود را انگلیسی قرار دهید
5) نام کاربری و رمز عبور و عبارت اعتبار سنجی را در کادر مشخص شده وارد کنید
6) شما به سامانه سیباد متصل می شوید
7) برای ورود به کلاس بر روی گزینه " دانشگاه مجازی کلیک کنید "
8) کلاس خود را انتخاب نمایید و ورود را بزنید
نکته: اگر با گوشی وارد می شوید: فیلتر شکن خاموش، زبان انگلیسی
هر استادی بنابر صلاحدیدش می تواند فیلم کلاس را ضبط نماید یا از دانشجویان بخواهد که این کار را انجام دهند و فیلم را به کارشناس گروه تحویل دهند تا در کتابخانه سامانه سیباد بارگذاری شود.
بله. تا زمانی که مدت زمان کلاس پایان نیافته است می توانید مجدد وارد کلاس شوید.
نام کاربری شماره دانشجویی و رمز عبور کد ملی دانشجو می باشد، ابتدا عضویت در سامانه سیباد را انجام دهید و سپس وارد شوید.
در صورتی که عضویت انجام نداده باشید پیام، نام کاربری وجود ندارد ظاهر می شود.
تمام کلاس ها طبق برنامه زمانی اعلام شده در زمان انتخاب واحد برگزار می شوند. برای دیدن فهرست تمام کلاس های مجازی خود کافی است وارد سامانه سیباد شوید.
طبق برنامه ریزی دانشگاه تا تشکیل مجدد کلاس های حضوری تنها دروس نظری و بخش های نظری دروس نظری-عملی به صورت مجازی ارائه می شوند.
شما با حداقل سرعت اینترنت می توانید وارد کلاس شوید ولی مطلوب است حداقل سرعت اینترنت شما 1 مگ باشد.
میزان حجم مصرفی برای هر کلاس 2 ساعته همراه با صوت و تصویر حدودا 200 مگ می باشد
زمان برگزاری کلاسها، کارشناسان گروه و مسئولین واحد انفورماتیک آنلاین هستند، در صورتی که مشکلی داشتید می توانید با آنها در تماس باشید.
برای ارتباط با واحد انفورماتیک می توانید از پشتیبانی آنلاین موجود در سامانه سیباد استفاده کنید
برای ورود به محیط کلاس می بایست وارد سامانه سیباد خود شوید و روی گزینه آموزش مجازی کلیک کنید. در این پنل فهرست تمامی دروس شما که به صورت کلاس مجازی ارائه می شوند وجود دارد. با کلیک روی گزینه هر کلاس وارد محیط آن می شوید.
به این نکته دقت کنید که شما زودتر از استاد نمی توانید وارد محیط کلاس بشوید بنابراین اگر با پیامی روبرو شدید که اپراتور هنوز وارد نشده است بدین معنی است که هنوز کلاس آغاز نشده و باید تا ورود استاد به کلاس منتظر بمانید.
در هر کلاس بخش پیام ها وجود دارد که کاربران می توانند پیام ها و سوالات خود را به صورت متنی وارد کنند. همچنین با استفاده از آیکون دست می توانید از استاد اجازه بگیرد و با اجازه دسترسی میکروفون توسط استاد مطلب خود را بیان کنید.
مدل آموزش مجازی طراحی شده برای برگزاری کلاس های دانشگاه به صورت کلاس های آنلاین همزمان است. در این نوع کلاس استاد و دانشجو همزمان وارد بستر برخط(آنلاین) کلاس مجازی می شوند و از فضای شبیه سازی شده کلاس واقعی استفاده می کنند.
برای استفاده از سامانه کلاس مجازی دانشگاه سوره نیاز تنها به مرورگر اینترنت نیاز دارید و نیاز به نصب نرم افزار دیگری نیست. برای استفاده بهتر و بدون مشکل مرورگر گوگل کروم پیشنهاد می شود.
در صورت فراموشی رمز عبور خود، و یا غیر فعال شدن کاربری خود با کارشناس گروه مربوطه تماس بگیرید.
نام کاربری شماره دانشجویی شما می باشد
این مقطع مربوط به دارندگان مدرک فوق دیپلم (کاردانی) می باشد و دارندگان مدرک کاردانی می توانند در هر رشته مورد تقاضا در این مقطع ثبت نام نمایند.
برای این منظور و اطلاع از نحوه ثبت نام بدون کنکور متن خبر ذیل را مطالعه بفرمائید:
این مقطع مربوط به دارندگان مدرک پیش دانشگاهی می باشد.
دارندگان مدرک پیش دانشگاهی می توانند در هر رشته مورد تقاضا در این مقطع ثبت نام نمایند.
ثبت نام در دانشگاه سوره از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org امکان پذیر می باشد، برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید
پیامک به شماره همراه دانشجو که در سایت سازمان سنجش ثبت شده است ارسال می گردد. برای ارسال بایستی کد ملی و شماره تلفن همراه به درستی وارد شود. در صورتی که یکی از موارد فوق دارای مشکل باشد پیامک ارسال نمی گردد.
اگر به شماره همراه ثبت شده دسترسی ندارید و یا پیامک به هر دلیلی برای شما ارسال نمی شود، درخواست خود را از طریق یکی از روش های ذیل به واحد انفورماتیک ارسال نمایید:
1) ارسال ایمیل به آدرس : it@soore.ac.ir
2) ارسال پیام در تلگرام به @kaveh.norozi
3) تماس با واحد انفورماتیک : 02166882112
لازم بذکر است الویت پاسخ به ایمیل های دریافتی می باشد.
بایستی مدرک کارشناسی ( برای دانشجویان ارشد ) و یا گواهی موقت خود را ارسال نمایید و روز ثبت نام حضوری در اداره ثبت نام ارائه دهید، در صورتی که مدرک ارائه شده توسط ستاد ثبت نام مورد تائید نباشد از شما تعهدی برای ارائه مدرک دریافت می گردد و ثبت نام شما انجام می شود.
به شما زمان داده می شود تا مدرک مورد نظر را به واحد آموزش ارائه دهید
ضمن خیرمقدم حضور پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد سال 1398 دانشگاه سوره
برنامه ثبت نام این عزیزان به شرح زیر اعلام می شود:
نام رشته تحصیلی |
تاریخ حضور جهت ثبت نام |
ساعات ثبت نام |
مدیریت رسانه – ادبیات پایداری – ارتباطات اجتماعی ( تبلیغات فرهنگی) |
روز شنبه 23/6/98 |
15-8:30 |
مهندسی معماری اسلامی – معماری داخلی – مهندسی معماری |
روز یکشنبه 24/6/98 |
15-8:30 |
پژوهش هنر- سینما – عکاسی – تصویرمتحرک –ادبیات نمایشی |
روز دوشنبه 25/6/98 |
15-8:30 |
هنر اسلامی – صنایع دستی – گرافیک – تصویرسازی – نقاشی |
روز سه شنبه 26/6/98 |
15-8:30 |
ثبت نام دانشجویان از طریق مراجعه به اداره ثبت نام واقع در ساختمان مرکزی دانشگاه سوره نزد سرکار خانم بیگلر امکان پذیر است . ( آدرس : تهران -خیابان آزادی – بین خیابان آذربایجان و خوش – نبش کوچه کامیاران –دانشگاه سوره )
بعد از ثبت نام، بلافاصله برنامه کلاسی توسط کارشناس گروه به شما ارائه داده می شود و دانشجو موظف است طبف برنامه کلاسی در کلاسها شرکت نماید.
ضمن خیرمقدم حضور پذیرفته شدگان کارشناسی ناپیوسته سال 1398 دانشگاه سوره
برنامه ثبت نام این عزیزان به شرح زیر اعلام می شود:
نام رشته تحصیلی |
تاریخ حضور جهت ثبت نام |
ساعات ثبت نام |
علمی کاربردی معماری - مهندسی شهرسازی |
روز چهارشنبه 27/6/98 |
15-8:30 |
علمی کاربردی ارتباط تصویری –علمی کاربردی مدیریت امور فرهنگی |
روز پنج شنبه 28/6/98 |
15-8:30 |
ثبت نام دانشجویان از طریق مراجعه به اداره ثبت نام واقع در ساختمان مرکزی دانشگاه سوره نزد سرکار خانم بیگلر امکان پذیر است . ( آدرس : تهران - خیابان آزادی – بین خیابان آذربایجان و خوش – نبش کوچه کامیاران –دانشگاه سوره )
در مواردی که اطلاعات مشکل دارد، ارسال پیامک بازیابی صورت نمیگیرد. برای رفع مشکل اطلاعات کامل خود را به ایمیل واحد انفورماتیک ارسال نمایید.
it@soore.ac.ir
بله، تمامی اطلاعات شما از جمله: اطلاعات شخصی، اطلاعات دانشجویی و اطلاعات پروفایل بصورت کاملا امن در دیتابیس ما قرار دارد و به هیچ عنوان تحت هیچ شرایطی در اختیار شخص ثالث قرار نخواهد گرفت.
جهت استفاده از غذای دانشجویی بایستی از سامانه food.soore.ac.ir استفاده نمایید. ابتدا وارد سامانه شوید سپس مراحل ذیل را انجام دهید:
1) روی گزینه افزایش اعتبار کلیک کنید
2) مبلغ افزایش اعتبار را وارد کنید
3) گزینه درگاه بانک را انتخاب نمایید.
4) پس از تائید پرداخت شما، برای روز مورد نظر غذا رزرو نمایید.
تذکر: نام کاربری شما: شماره دانشجویی و رمز عبور ابتدایی عدد 1 می باشد.
جهت اطلاع بیشتر با واحد امور دانشجویی تماس بگیرید و یا حضورا به طبقه چهارم مراجعه بفرمائید. ( خانم آثاری )
برای استفاده از اینترنت دانشگاه، ابتدا عضو سامانه سیباد شوید سپس نسبت به ثبت درخواست جدید اقدام نمایید.
درخواست اینترنت وای فای دانشگاه را تکمیل و ارسال بفرمائید.
وام دانشجویی طبق مصوب سازمان امور دانشجویان می باشد. در صورتی که امکان دریافت وام برقرار باشد به امور دانشجویی واقع در طبقه چهارم ساختمان مرکزی ( خانم آثاری ) مراجعه بفرمائید.
برای تماس تلفنی با دانشگاه سوره می توانید از شماره های ذیل استفاده نمایید و یا از طریق ارسال پیام در سامانه سیباد با شخص مورد نظر در تماس باشید.
جهت استفاده از امکانات سامانه سیباد ابتدا وارد سامانه به آدرس sibad.soore.ac.ir شوید، سپس مراحل ذیل را انجام دهید.
1) ابتدا عضو سامانه شوید، برای این منظور بر روی گزینه عضویت در سامانه کلیک کنید.
2) اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید.
کد ملی و شماره دانشجویی وارده با اطلاعات سامانه گلستان کنترل می گردد
3) پس از طی مراحل عضویت وارد سامانه شوید
بطور پیش فرض نام کاربری: شماره دانشجویی و رمز ورود: کد ملی شما می باشد.
در صورت وجود مشکل با واحد انفورماتیک در تماس باشید
برای دریافت ایمیل دانشجویی، کافیست پس از ورود به سامانه سیباد فرم " درخواست ایمیل دانشجویی " را تکمیل و ارسال نمایید.
این فرم پس از تائید رئیس دانشکده، برای واحد انفورماتیک ارسال می گردد.
واحد انفورماتیک ایمیل درخواستی شما را بررسی و در صورتی که مشکلی برای ایجاد ایمیل نباشد ( تکراری بودی و . . . ) ایمیل را ایجاد و در اختیاز شما قرار خواهد داد.
لازم بذکر است ذکر دلیل نیاز برای دریافت ایمیل اجباری می باشد مثلا جهت انجام تحقیقات دانشجویی، پذیرش در دانشگاه خارج از کشور و . . .
جهت استفاده از ایمیل خود کافیست پس از دریافت ایمیل دانشجویی وارد لینک ذیل شوید:
درصورتی که با مشکل مواجه شدید با واحد انفورماتیک در تماس باشید.
معرفی نامه هایی که ملزم به تایید معاونت آموزشی می باشد:
1 - نظام وظیفه
2 - سفارت ها و وزارتخانه ها
معرفی نامه هایی که ملزم به تایید دفتر دانشکده می باشد:
1 - نامه های تامین اجتماعی
2 -ناجی هنر
3 - ادارات داخلی
4- کتابخانه ها واماکن ......
برای فعال سازی ایمیل خود پس از ثبت نام در سامانه وارد صفحه پروفایل و یا تنظیمات کاربر شوید برای این منظور از گزینه تنظیمات کاربر سمت راست بالا و یا آیکن تنظیمات ( چرخ دنده ) گوشه سمت چپ بالا استفاده کنید
پس از ورود به این صفحه ایمیل خود را وارد کنید و یا گزینه تغییر را بزنید، پس از آن یک ایمیل فعال سازی برای شما ارسال می گردد. در صورت تائید ایمیل، ایمیل شما فعال شده است.
در صورتی که ایمیل شما فعال شود، برخی امکانات سامانه برای شما فعال می گردد مانند : بازیابی رمز، اطلاع رسانی های سامانه، ورود دو وجهی و . . .
اگر در سامانه سیباد قبلا ثبت نام کرده اید، نام کاربری و رمز عبور شما بصورت پیش فرض به شکل ذیل است:
نام کاربری : شماره دانشجویی
رمز عبور : کد ملی
درصورتی که رمز عبور خود را تغییر داده اید، بازیابی رمز عبور بر بر اساس ایمیل را بزنید. ( در صورتی که ایمیل خود را تائید کرده باشید ) در غیر اینصورت جهت بازنشانی رمز عبور خود با واحد انفورماتیک دانشگاه سوره تماس بگیرید.
شماره تماس مستقیم : 02166882112 و یا از طریق Soore_IT در تلگرام با ما در تماس باشید